Opening PBS

22-04-2022

Opening PBS

Vandaag hebben we de onthulling van PBS gevierd. Positive Behavior Support (PBS) is een doelmatige, schoolbrede aanpak die zich richt op het versterken van gewenst gedrag en op het voorkomen van probleemgedrag. Het doel is het creëren van een positieve, sociale omgeving, die het leren bevordert en gedragsproblemen voorkomt en waarbij sociale veiligheid een belangrijke rol speelt.

Wij zijn met de kinderen vandaag begonnen met het verhaal van Mozes die de 10 geboden kreeg van God. God laat hiermee zien dat Hij van ons houdt (liefde), dat Hij wil dat door het naleven van zijn wet iedereen het goed heeft (veiligheid) en dat wij dankzij Zijn geboden een richtlijn hebben om te leven (duidelijkheid). In ons eigen leven zien wij regels vaak als belemmerend. Vanuit Gods Woord mogen wij weten dat regels in het beginsel er zijn om het voor iedereen goed te houden. Zo willen wij dat met PBS ook doen, vanuit: liefde, veiligheid en duidelijkheid.

We willen Alissa ten Klooster en Noa Gobius du Sart bedanken voor het tekenen van onze prinsmascotte. Zij mochten de lintjes doorknippen en de mascottes onthullen die op de ramen zij geplakt. De opening hebben we afgesloten met het zingen van het PWA-lied.