Groep 8 werkt over de ruimte

09-12-2021

Thema: de ruimte

Met taal werken wij thematisch. In november en december stond het thema ‘de ruimte’ op de planning. Een fantastisch en leerzaam thema om mee aan de slag te gaan! Daarom hebben we besloten om dit thema eens lekker breed aan te pakken. Tijdens de taallessen hebben we nieuwe woorden geleerd en een informatie tekst geschreven.

Met crea hebben de jongens een grote raket gebouwd waar zelfs 2 kinderen in kunnen zitten. De meisjes hebben verschillende dingen gemaakt. Een waterraket, een kijkdoos, satellieten, tekeningen, etc.

Ook moest er soms gewerkt worden vanuit huis. De kinderen hebben thuis dingen opgezocht wat ze konden maken over dit thema. Ook hebben ze op internet informatie gezocht en dit vormgegeven in een presentatie.

Kortom; we hebben veel nieuwe dingen geleerd over de ruimte!