Groep 6/7 e-waste-race!

21-04-2022

Vanaf half maart tot 7 april hebben wij meegedaan aan de e-waste-race!

Het doel van deze race is om zoveel mogelijk elektrische apparaten in te zamelen, daar konden we punten mee verdienen.

We hebben gestreden tegen andere scholen, de school met de meeste punten kon een schoolreisje naar Nemo in Amsterdam winnen!

We hebben ontzettend ons best gedaan, iedere dag kwam er weer een nieuwe lading e-waste naar school. We hebben in totaal meer dan 25 containers weten te vullen met mobieltjes, computers, laptops, stofzuigers, koffiezetapparaten, waterkokers en kabels. Heel veel kabels…

Voor we begonnen aan het project hebben we geleerd waarom het zo belangrijk is om elektrische apparaten her te gebruiken: er zitten grondstoffen in die hergebruikt kunnen worden. Als een apparaat stuk gaat, dan is het goed om het apparaat naar de Rova te brengen, zodat delen en met name ook grondstoffen van het apparaat hergebruikt kunnen worden, dat is goed voor het milieu!