Groep 3 viert feest

22-04-2022

Vandaag hadden we de opening van PBS en vierden we de Koningsspelen.

Dat betekende dat we vandaag een groot feest op school hadden en we mochten zelfs verkleed komen. De klas en het lokaal kleurden oranje toen iedereen er was. En wat zag iedereen er prachtig uit! Samen zijn we de dag gestart met een heerlijk ontbijt. Daarna was de opening en onthulling van PBS. In de klas hebben we toen samen Levend Ganzenbord gespeeld. De opdrachten en vragen gingen over de PWA. De kinderen deden hierbij ontzettend goed hun best. 's Middags hebben we de Koningsspelen gespeeld in de gymzaal en we hebben de middag afgesloten met een stukje film van Pluk van de Petteflet.

Maar… omdat we vandaag feest hadden, moesten we deze week extra hard werken om alles af te krijgen. En dat is ons gelukt! We hebben deze week kern 9 van VLL afgerond. We hebben nieuwe woordtypen leren lezen en met spelling leerden we de -eer, -oor-, eur- en -eel woorden schrijven.
Met rekenen hebben we ook een blok afgerond en na de meivakantie gaan we starten met Rekenlab. Hier leren we de eerste stapjes van een code ontwerpen en daarmee al een klein beetje wat programmeren is.

Maar nu eerst V A K A N T I E !