Sinterklaasfeest

03-12-2021

Vanmorgen mochten we Sinterklaas en twee Pieten op onze school ontvangen.
Om kwart voor 9 stonden we allemaal buiten om Sint een warm welkom te geven. Gelukkig was het droog, maar niet voor lang... het regende pepernoten! Er stond een Piet op het dak van de school!

Na deze ontdekking kwam er een politiebusje aanrijden waar Sinterklaas en zijn andere piet uitstapten. Piet had zelfs handboeien om!
Wat bleek: de Pieten hadden per ongeluk cadeautjes gestolen Bij Marko en dus moesten zij mee naar het politiebureau. Eén Piet werd opgepakt, maar de ander vluchtte: naar het dak van onze school.

Gelukkig kwam Piet gauw van het dak af toen we hem riepen. De andere Piet werd toen ook gauw van zijn handboeien bevrijd.
Het bleef deze keer gelukkig bij een waarschuwing en Sint kon met zijn Pieten alle klassen verblijden met een bezoekje.

De kinderen hebben allerlei mooie kunstjes laten zien, gezongen voor Sint en Piet, tekeningen gemaakt… Sint is goed verwend voor zijn verjaardag! En wij ook, we kregen allemaal een mooi cadeautje en heel veel pepernoten van de Pieten.

In de bovenbouw bracht Sint een flitsbezoek. Door de kinderen zelf werd er voor de cadeautjes gezorgd, verpakt in de creatiefste surprises en met de mooiste gedichten erbij.

We kijken terug op een geslaagde dag, we zien Sint graag volgend jaar weer!

Nieuws ⟩ archief

CONTACT